Závada Adblue Fiat Ducato, porucha NOX a časté chyby P203F, P20E8, P2BAF – SCR/DEF AdBlue Reset na vozidlech Fiat Ducato
Porucha AdBlue Fiat Ducato 2.3 Diesel

Co je vlastně systém SCR a močovina AdBlue a k čemu jsou nutné?
Jde o zdánlivě jednoduchý chemický princip, který dokáže redukovat oxidy dusíku ve výfukových plynech. Před katalyzátor se vstříkne vhodná látka, což je AdBlue. Celý proces se jmenuje selektivní katalytická redukce, z čehož se také označuje celý systém zkratkou SCR, ale nakonec stejně většina lidí zná jen obchodní název – značku AdBlue.
Ovšem problémem u moderních aut je, že bez AdBlue velmi často nejedou. Pokud ve vozidle dojde močovina AdBlue, auto může přejít do úsporného režimu a po vypnutí zapalování již nemusí nastartovat.
Vstřikování močoviny je elektronicky řízeno. A jako takové jej lze v elektronice upravit tak, aby se automobil po vypotřebování močoviny nezastavil a mohl znovu nastartovat. Stejně lze upravit řídící jednotku, aby přemostila případné závady na systému SCR a umožnila jízdu i bez něj.
Jedná se o zásah do elektroniky vozu, který musí udělat odborník. Profesionální úpravce Quantum Tuning se zaměřuje na úpravy řídících jednotek nejen osobních, ale i nákladních a zemědělských strojů. Odborným zásahem lze v ECU systém deaktivovat. Pokud zákazník chce, je možné jej kdykoli znovu aktivovat a mít systém SCR opět plně funkční.
S deaktivovaným SCR systémem zůstává funkčnost motoru a všech dalších ústrojí nedotčena.
Quantum Tuning ČR nabízí také možnost koupě produktu Dojezdový SCR klíč.
Po umístění hardwarového klíče do konektoru, je vozidlo plně funkční, není nikterak omezen výkon motoru a diagnostika nehlásí žádnou závadu SCR. Dojezdový klíč SCR nemá omezení pro ujetí počtu kilometrů, nicméně je určen zejména pro převoz vozidel a strojů do servisu.
V případě deaktivace systému SCR – AdBlue se vozidlo stává nezpůsobilé pro provoz na pozemních komunikacích.
Tato služba je nabízena výhradně pro sportovní účely nebo pro použití v zemích, které nevyžadují funkční systém AdBlue.
U nákladních vozidel MAN TGX a MAN TGS plnící euronormu EURO 6 jsou vozidla vybaveny systémem selektivní katalytická redukce, označovaným zkratkou SCR nebo známějším jménem Adblue. V případě poruchy AdBlue – SCR je nákladní vozidlo v nouzovém režimu, nemá výkon, maximální rychlost je zpravidla omezena na 20 km/h a nebo v určitých případech nelze nastartovat.
Systém AD-Blue je systém, který když funguje, snižuje množství zplodin NOX – nemá vliv na kouřivost. Nicméně porucha na vozidle, kdy auto již dopředu hlásí, že nebude možné nastartovat z důvodu poruchy adblue je palčivým problémem majitelů Škoda, VW, Audi, Seat. Vypnutí systému ADBLUE Škoda, VW, Audi, Seat.