FAQ (často kladené dotazy)

Poznámka: Kliknutím na otázku se rozbalí nebo sbalí odpověď.

Naši technici provedou komunikační spojení s Vaší řídící jednotkou motoru (ECU). Komunikace s ECU se provádí přes diagnostický konektor standardu OBDII nebo přímým napojením na hardware řídící jednotky motoru (dle typu vozidla a řídící jednotky).

Následně se vyčtou motorové mapy z ECU a provede se komplexní záloha dat. Dále je provedena optimalizace dat a dle typu software se provede úprava jednotlivých motorových map.

Tyto mapy jsou hledány ručně. Díky tomu nemůže dojít k nepřesnému označení jednotlivých dat jako u programů, které využívají algoritmické vyhledávání. Díky tomu je úprava vždy provedena zcela bezpečně.

Po samotné optimalizaci map dojde k nahrání upraveného software do řídící jednotky motoru. Upravuje se tedy vždy Váš software přímo na míru.

Naše úpravy jsou vždy dlouhodobě testovány a nikdy nepřekračujeme bezpečnostní limity u motorů a jeho částí. Důležitým aspektem pro způsob úpravy je také typ převodovky (automat – manuál).

V případě, že vozidlo je vybaveno automatickou převodkou, je nutností provést úpravu motorových map, které nastavují způsob řazení automatické převodovky.

Při úpravach Quantum Chiptuning garantujeme bezpečnou úpravu a nikdy neprovádíme nastavení, která by překonávala výkonovou rezervu motoru nebo jeho částí.

Velmi často se setkáváme s nabídky tunerů, kteří mají nesmyslné nárůsty u jednotlivých vozidel. Ve většině případů je to pouze klamavá nabídka, ale také jsme se již setkali s úpravami, které vysloveně motoru škodí a dochází např. k razantnímu opotřebení spojky a turbodmychadla.

Výrobci vozidel zpravidla prodávají jedno vozidlo, které je distribuováno do všech koutů světa. Tam platí různé emisní limity, ale i klima se může velmi lišit (extémní teplota, extrémní mrazy, vlhkost, odlišné typy paliva).

Nicméně tyto úpravy dělají i samotní výrobci. Např. u koncernových vozidlech (Škoda, VW, Audi, Seat) u motorizace 1.6TDi-CR je na výběr hned z několika výkonostních variant u téhož motoru – 55kw, 66kw, 77kw.

Úprava software – chiptuning je optimalizace motorových map v rámci ECU. Data jsou nahrána v řídící jednotce motoru v flash pamětích – externích nebo interních a dále přímo v mikroprocesorech.

Dynamika a jízdní vlastnosti vozidla jsou definovány na základě mapových paternů, které jsou uloženy v ECU. Pokud tedy např. jedete po dálníci 100km/h a prudce akcelerujete (sešlápnete plynový pedál na podlahu), řídící jednotka si načte data a dle zařazené rychlosti, počtu otáček a poloze plynového pedálu vyhodnotí požadavek na kroutící moment.

Nastaví přesné množství vstřikovaného paliva, kolik je potřeba dodat vzduchu turbodmychadlu a spoustu dalších nastavení. Naší úpravou dochází k optimalizaci těchto dat a k vyladění křivek výkonu motoru společně s nastavením lepší efektivity spalování.

Spokojenost zákazníka je vždy na prvním místě. Proto nabízíme bezkonkureční 30-denní záruku na vyzkoušení naší úpravy.

Provedeme Vám chiptuning auta a Vy máte možnost v rámci třiceti dní, bez udání důvodu si nechat nahrát původní software do Vašeho vozidla a my Vám vrátíme peníze za provedenou úpravu.

Pokud je vozidlo ještě v záruce je několik možností, jak tuto situaci uchopit. První je obrátit se přímo na dealera Vašeho vozidla a zeptat se ho jaký má postoj k chiptuningu u vozidel. Důležité je i zmínit, že úpravu by prováděla naše firma.

Quantum Tuning patří k celosvětově největším úpravcům vozidel a naše renomé má velkou váhu v automobilovém světě.

Druhou možností je nechat si provést úpravu a v případě reklamace si nechat vrátit vozidlo do původního stavu. Třetí možností je nechat si úpravu zapsat do velkého technického průkazu. Ale tato možnost, která se zdála být tou nejlepší bohužel narazila na legislativní byrokracii.

V případě zápisu úpravy do VTP se provádí dvojí měření kouřivosti vozidla, dále dvojí měření výkonu a ještě záleží na typu homologace – skupinová nebo individuální dle typu navýšení výkonu. Nicméně i pokud má firma veškeré atesty pro zápis do VTP vozidlo okamžitě ztrácí záruku zápisem do technického průkazu.

Záloha originálních dat je součástí celého procesu úpravy vozidla. Zákazník od nás obdrží zálohu ECU na datovém nosiči.

Jistě. Vždy je možné vozidlo uvést do původního – továrního nastavení.

Dynamika jízdy, pružnost a jízdní komfort vozidla společně se snížením spotřeby jsou hlavní důvody, proč si nechat upravit motorové mapy v řídící jednotce – chiptuning.

Předjíždění na nepřehledných úsecích, okresních cestách a horizontech nebo i nutnost co nejrychleji opustit křižovatku je také velkým důvodem proč si nechat zvýšit výkon vozidla.

Ano, záleží na typu řídící jednotky a typu firmware. V této úpravě se provede úprava motorových částí, které změníme na originální hodnoty z vyšší výkonové verze.

Nicméně vždy se úprava provádí v rámci Vašeho typu software – tedy na míru vozidlu.

Přídavné řídící jednotky – powerboxy jsou zařízení, která oklamají řídící jednotku motoru falešnými informacemi např. o tlaku turba nebo tlaku paliva.

Netvrdíme, že všechny powerboxy jsou špatné, pouze tvrdíme, že většina nabízeným powerboxů jsou jednokanálové levné varianty, které nikdy nenahradí komplexní úpravu software v řídící jednotce motoru.

Pokud Vás zajímají detailnější informace, určitě doporučujeme přečíst následující články, které se věnují tématům Navýšení výkonu motoru. Proč je důležité si správně vybrat úpravce Vašeho vozidla a nenaletět podvodníkům – Levný chiptuning a nekvalitní úpravy ECU a nebo si můžete přečíst o komplexnosti úprav benzinových motorů vybavených turbodmychadlem v článku Chiptuning benzínových motorů s turbodmychadlem.