Chiptuning Mazda 3 2.2 Skyactive-D 150HP

Mazda 3 se vyrábí od roku 2003 a nahradila Mazdu 323. Design byl kompletně přepracován a veškerá podobnost s modelovou řadou 323 zmizela. Platforma, na které byla postavena, byla od automobilky Ford a byla používána například ve vozidlech Ford Focus, Volvo S40 a V50.

Toto japonské vozidlo, vyrobené v Hofu, bylo velmi úspěšné na asijském a americkém kontinentu, zatímco v Evropě zákazníci dávali přednost německým značkám, zejména pak VW Golf a Ford Focus.

Třetí generace vozidel Mazda 3 byla uvedena do provozu v roce 2013 a již s automobilkou Ford nemá nic společného. Díky tomu Mazda dostala „volný prostor“ k tomu, aby mohla udělat design podle svého. Mazda své vozy osadila zážehovými a vznětovými motory vlastní výroby a vozidla stojí na platfomě Skyactive. Díky tomu je toto vozidlo spolehlivé a jeho design je velmi atraktivní.

Pro Evropu byly dodávány benzinové a naftové motory vybavené nejen manuální ale i automatickou převodovkou.

Rozpis modelů dodávaných do Evropy:

Mazda 3 G1001,496 cc I4100 HP (74 kW) 150 Nm
Mazda 3 G1201,998 cc I4120 HP (88 kW) 210 Nm
Mazda 3 G120 AT1,998 cc I4120 HP (88 kW) 210 Nm
Mazda 3 G1651,998 cc I4165 HP (121 kW) 210 Nm
Mazda 3 CD1502,191 cc I4 diesel150 HP (110 kW) 380 Nm
Mazda 3 CD150 AT2,191 cc I4 diesel150 HP (110 kW) 380 Nm
Motor Mazda 3 Skyactive

Verze CD150 Euro 6 je naftový motor vybavený filtrem pevných částic a je také využíván ve starších modelech Mazda 6 a Mazda CX-5.

Naftová verze vozidla Mazda 3 je osazena řídící jednotkou Denso Sh725x. Quantum Tuning nabízí autorizovaný chiptuning těchto vozidel. Jedná se o úpravy motorových map přímo na míru, na základě firware ECU. Řídící jednotku motoru lze vyčíst pomocí diagnostického kontektoru standardu OBDII.

Quantum Tuning – to je víc než chiptuning. Pro dieselové verze nabízíme variantu Quantum Green Economy, kde hlavní důraz klademe na úpravu kroutícího momentu, k maximálnímu snížení spotřeby. Varianta Quantum Blue Optimal je určena pro znatelný nárust výkonu vozidla a dynamiky jízdy, ale také k částečnému snížení spotřeby.

Zde jsou některé hlavní charakteristiky vozidla Mazda 3

Složení rámu a charakteristika systému Skyactive

Po ukončení spolupráce s Fordem se Mazda zaměřila na snižování hmotnosti a zavedla inovativní řešení. Nová karoserie váží o 8% méně a rám dokonce o 14% méně (ve srovnání s jejím předchůdcem). Na karoserii byly použity ocelové materiály s vysokým odporem, aby se zvýšila pevnost a dosáhlo se tak snížení hmotnosti. Pro rám bylo hlavní cíl spojit středně rychlostní agilitu s vysokorychlostní stabilitou. K tomu společnost vyvinula nový systém řízení, který je vybaven elektrickým ovládáním a je schopen poskytnout okamžitou odezvu v nízkých a středních otáčkách. Naopak, rychlá odezva na volantu při nízkých rychlostech by mohla zavinit nadměrnou citlivost vozidla v reakci na malé pohyby volantu při vysokých rychlostech. Aby se tomuto jevu zabránilo, byly provedeny změny na geometrii zavěšení kol.

Rám karoserie

Systém i-ELOOP

Od roku 2012 začala Mazda montovat systém i-ELOOP do svých benzinových motorů. Tento systém byl nejprve určen pro rekuperaci energie pomocí super kondezátoru namísto baterie a byl také o 10% účinnější. V případě Mazdy slouží systém i-ELOOP nejen k nastartování motoru, ale také k pohánění klimatizace, audia a mnoho dalších systémů. Jedním z limitů baterie AGM a všech baterií obecně je problém ukládání a dodávání energie. Naopak superkapacitory je dokáží přijmout mnohem rychleji a opakovaně. Díky tomuto systému může Mazda použít výkonnější alternátor s větším rozsahem napětí 12 až 25 voltů a obnovit větší množství kinetické energie. Používáním i–ELOOP je možné dosáhnout na pokročilejší systém Start & Stop, nazývaný i-STOP. Tento systém umožňuje díky informacím o aktuální teplotě, povětrnostních podmínkách a počasí vyhodnotit, zdali má být systém aktivní či nikoliv.

Bezpečnostní systémy u vozidla Mazda 3

Mazda 3 je velmi bezpečné vozidlo. Ve skutečnosti výbava tohoto vozu patří k tomu nejlepšímu, co je aktuálně na automobilovém trhu k dispozici. Mezi nejdůležitější systémy patří automatický městský systém nouzového brzdění (SCBS) a monitorovací systém vozidla (RVM), který sleduje vozidla za Vámi nebo vedle Vás, a to včetně mrtvého úhlu.

Nejvyšší výbava nabízí také zařízení i–Activsense, který monitoruje a chrání opuštění jízdního pruhu (LDWS) a umožňuje udržovat bezpečnou vzdálenost díky adaptivnímu tempomatu (MRCC). A nakonec systém (AFS), který se stará o správné nastavení úrovně osvětlení na adaptivních předních světlech včetně automatického zapnutí vypnutí v závislosti na provozu (HBC).