Jak poznat, že má auto stočený tachometr – AUDI

Stočené kilometry u vozidel AUDI se systémem MMI 2G/MMI 2G HIGH

V České republice je již téměř tradicí, že vozidlo s více než 200 tisíci kilometry na tachometru, je neprodejné. A tak ať je stáří vozu 15 let nebo 4 roky, většinou má oblíbený nájezd mezi 150 až 180 tisíci kilometry.

Prodejce auta má vždy připravenou nějakou pěknou historku o tom, že babička/dědeček jezdili jenom k lesu, k vozidlu je vyšperkovaná servisní knížka, kde všechno sedí na chlup. Skutečný nájezd kilometrů se však pohybuje někde úplně jinde. Ze statistik můžeme potvrdit, že 85% prodávaných vozidel v České republice má stočený tachometr.

Dnes se podíváme na to, jak zjistit skutečný stav kilometrů u vozidel AUDI, které je vybaveno systémem MMI 2G/MMI 2G HIGH.

Vozidla Audi zaznamenávají skutečný nájezd kilometrů také pomocí tzv. motohodin v systému MMI. Pokud se provádí optimalizace – stočení kilometrů, zpravidla se provádí pouze v ukazateli. Ti „lepší“ provádí úpravu i v automatické převodovce a abs, kde jsou tato data také uložena. Nicméně provést úpravu v systému MMI je velmi složité a v 99% případů tyto hodnoty nikdo neupravuje.

Podívejme se tedy, jak lze zjistit skutečný nájezd kilometrů u Audi.

Připravili jsme pro Vás video nebo můžete použít návod viz. níže:

1. Otočíme klíčkem do polohy na kontakt – aby se rozsvítila palubní deska (obr.1)

audi-obr1

2. Přidržíme současně tlačítko SETUP a RETURN = zobrazí se skryté menu (obr.2)

audi-obr2

3. Zvolíme funkci „parameter“ – tlačítko vlevo dole (obr.3)

audi-obr3

4. Vyhledáme v nabídce řádek s názvem OperTime: např. 5840:59 h (obr.4)

audi-obr4

5. Na kalkulačce napíšeme celé číslo, tedy: 5840 a vydělíme ho 1.5

6. Nyní na maxidotu v režimu „2“ zjistíme průměrnou rychlost vozidla: např. 32km/h (obr.5)

audi-obr5

7. Výsledek z bodu 5 vynásobíme průměrnou rychlostí a dostaneme výsledek, kolik kilometrů má vozidlo celkem ujelo

Takto lze velmi jednoduše a hlavně rychle zjistit, jestli má vůz stočené kilometry a zda někdo optimalizoval skutečný stav.

Tento výsledek je počítán dle motohodin, nicméně rozdíl oproti hodnotě na přístrojové desce by se neměl o mnoho lišit. Pokud tedy výsledek bude velmi odlišný od hodnoty, která svítí na palubní desce, je určitě dobré zpozornět. Takové vozidlo bylo pravděpodobně optimalizováno a má stočené kilometry.

Doufáme, že vám tento návod pomůže při koupi auta a přejeme mnoho kilometrů bez nehod!

Team Quantum Tuning – ten pravý chiptuning!