Podtáčení automatické převodovky – DSG Tuning

uprava-dsg-podtaceni-motoru-tuning-gearbox

V dnešní době je již automatická převodovka standardem a vozidlo s automatickou převodovkou již není sprosté slovo. U novějších vozidel, která splňují EURO NORMU 6 se setkáváme velmi často s podtáčením motoru, kdy automatická převodovka zbytečně rychle přeřazuje na vyšší rychlostní stupeň a motor se zahlcuje – dusí a nemá dostatečný výkon (kroutící moment). Naštěstí existuje řešení – úprava map v automatické převodovce u vozidel Škoda, VW, Audi a Seat – převodovka DSG.

Podtáčení motoru a úprava převodovky DSG (Škoda, VW, Audi, Seat) >

Co je převodovka DSG?

DSG je zkratka pro „Direct-Shift Gearbox“, což je typ automatické převodovky používaný v některých vozidlech, zejména ve vozidlech vyráběných koncernem Volkswagen (VW, Audi, Porsche atd.). Převodovky DSG jsou známé svým rychlým řazením a hladkým chodem, kombinující účinnost manuální převodovky s pohodlím automatické.
Převodovka DSG je dvouspojková převodovka, která využívá dvě samostatné spojky k rychlému a hladkému řazení převodových stupňů. Software, který ovládá převodovku DSG, je zodpovědný za řadu funkcí, včetně:

Určení, kdy přeřadit
Výpočet optimálních bodů řazení
Řízení toku točivého momentu mezi motorem a převodovkou

Quantum Tuning ČR nabízí možnost úpravy software v ř.j. převodovek DSG – časová náročnost úpravy – cca 4 hod.

Úprava DSG – remapování dat v řídící jednotce DSG

Ladění převodovky DSG od Quantum Tuning, označované také jako ladění DSG nebo ladění převodovky, zahrnuje úpravy softwaru elektronické řídicí jednotky (ECU) převodovky DSG. Cílem ladění převodovky DSG je optimalizovat chování, výkon a charakteristiky převodovky podle preferencí řidiče. Tento proces lze provést úpravou softwarových parametrů, které řídí věci, jako jsou body řazení, rychlost řazení a řízení točivého momentu. Ladění DSG zahrnuje úpravu tohoto softwaru, aby se změnil způsob jeho fungování. Toho lze dosáhnout změnou bodů řazení, limitu točivého momentu nebo způsobu, jakým převodovka reaguje na podněty řidiče.

  • Vyšší rychlosti řazení
  • Snížené zpoždění
  • Zvýšený limit točivého momentu
  • Kontrola startu
  • Vylepšená odezva plynu
  • Hladší řazení

Vyladění DSG může být bezpečným a efektivním způsobem, jak zlepšit výkon vozidla s DSG.

Modely převodovek DSG

  • 6-Speed DSG (DQ250)

DQ250 byla jednou z prvních převodovek DSG a je to 6stupňová dvouspojková převodovka. Často se vyskytuje v menších a středně velkých vozidlech

DQ250 je typ automatické převodovky vyráběný německou společností Volkswagen Group. Je to dvouspojková převodovka (také známá jako DSG nebo Direct-Shift Gearbox), která se běžně používá v různých vozidlech Volkswagen, Audi a dalších značek.

  • 7-Speed DSG (DQ200)

DQ200 je 7stupňová dvouspojková převodovka, která se obvykle používá v menších vozidlech s nižším točivým momentem. Je určena pro motory s nižším výkonem a běžně se používá v kompaktních autech.

DQ200 je další typ dvouspojkové převodovky (DSG) vyráběný koncernem Volkswagen. Běžně se vyskytuje ve vozidlech značek jako Volkswagen, Audi, Škoda a SEAT. Podobně jako u DQ250 se „ladění převodovky DQ200“ týká procesu úpravy nebo optimalizace výkonu této specifické převodovky.

  • 6-Speed DSG (DQ400E)

Převodovka DQ400E byla vyvinuta pro hybridní vozidla. Integruje elektromotor a je navržen pro spolupráci se spalovacími motory i elektrickými pohonnými jednotkami.

Ladění převodovky DSG DQ400E je proces úpravy softwaru a hardwaru převodovky za účelem zlepšení jejího výkonu. To lze provést za účelem zvýšení rychlosti řazení, snížení spotřeby paliva nebo zvýšení citlivosti převodovky.

  • 7-Speed DSG (DQ381 a DQ500)

Převodovky DQ381 a DQ500 jsou navrženy pro aplikace s vyšším točivým momentem a často se vyskytují ve vozidlech zaměřených na výkon. DQ381 je vylepšenou verzí dřívějšího DQ250, zatímco DQ500 je navržen pro vyšší točivý moment.

Vyladění převodovky DSG DQ381 nebo DQ500 může být skvělým způsobem, jak zlepšit její výkon a zážitek z jízdy. Tyto převodovky jsou známé svými rychlými změnami převodových stupňů a plynulým chodem, lze je však dále vylepšit laděním.

  • 8-Speed DSG (DQ800)

DQ800 je 8stupňová převodovka DSG navržená pro motory s ještě vyšším točivým momentem a větší vozidla. Má nabídnout lepší efektivitu a výkon pro větší vozidla.

Převodovka DQ800 je pozdější model z řady dvouspojkových převodovek od koncernu Volkswagen, „přemapování převodovky“ pravděpodobně odkazuje na proces úpravy parametrů a programování v řídicí jednotce převodovky (TCU) za účelem optimalizace výkonu převodovky.

  • 7-Speed DSG (DL382 a DL501)

Převodovka DL382 je 7stupňová dvouspojková převodovka (DCT) vyvinutá společností Audi AG. Byl představen v roce 2015 a používá se v různých vozech Audi a Volkswagen, včetně A4, A5, A6, Q5 a Q7.

Převodovka DL501 je 7stupňová dvouspojková převodovka (DCT) vyvinutá společností Audi AG. Byl představen v roce 2009 a používá se v různých vozech Audi a Volkswagen, včetně A5, Q5, A6, S4 a RS5.

Převodovky DL501 a DL382 mají dvě mokré spojky, jednu pro liché převodové stupně a jednu pro sudé převodové stupně. To umožňuje rychlé a plynulé řazení, protože další rychlostní stupeň lze předvolit, zatímco aktuální rychlostní stupeň je stále zařazen.