Chiptuning v Quantum Tuning ČR – Proč se vyplatí přijet k nám

Quantum-Tuning-London

Právě jsme se vrátili z naší londýnské centrály, kde jsme se opět dozvěděli spoustu novinek a prošli pravidelným školením v oblasti chiptuningu..

Začneme tím nejlepším a nejdůležitějším pro majitele vozidel skupiny VAG
(Audi, VW, Škoda, Seat) V současné době již lze upravovat i nejnovější typy řídící jednotky motoru BOSCH MD/MG.

Mnoho lidí tvrdí, že chiptuning Vám zničí motor, zničí spojku a odpálí turbo. Ano, de facto s tím souhlasíme, a to jsme největší úpravci vozidel na světě. Jenže celá problematika vztahu chiptuningu ke zkracování životnosti komponentů vozidla má dvě zásadní „ale“, a to: jak se úprava provádí a cena za úpravu.

Mnoho lidí se nás ptá, jak vlastně chiptuning probíhá a proč mají jednotlivé firmy tak rozdílné ceny za úpravu. Pro laika je to doslova nevyluštitelný rébus. Jak poznat, která firma upraví můj vůz nejlépe? Proč mám platit v řádech desítek procent víc za stejnou věc?

Pravda je taková, že chiptuning, tedy úprava motorových map v software řídící jednotky motoru, není jako koupit ledničku, u které víte, že ať koupíte jakoukoliv, bude chladit potraviny, aniž by je ničila. Celá problematika „kvalita versus cena“ je velmi obsáhlá.

Začneme u řídících jednotek motoru (ECU). V Evropě se nejčastěji setkáváme s řídícími jednotkami Bosch, Siemens, Delphi, Magneti Marelli a Denso. Ty se následně dělí do podkategorií pro benzinové a naftové motory.

Dokonalým příkladem je řídící jednotka Bosch u dieselových vozidel, aktuálně této ŘJ existuje zhruba 30 různých typů / variant.
A stejně je to i u všech dalších ŘJ, tedy v součtu mluvíme o cca 350 verzích ŘJ motoru, které ovládají chod Vašeho vozu. Každá je jiná, motorové mapy, které se při chiptuningu upravují, jsou u každé uloženy v odlišných sektorech a jejich optimalizace se samozřejmě liší. Zjednodušeně řečeno, ukažte mi doktora, který je prvotřídní kardiolog, neurolog, ortoped, plastický chirurg a internista v jedné osobě. Tedy, abyste mohli perfektně upravit dané vozidlo a konkrétní typ řídící jednotky motoru, potřebujete se na danou značku vozidla a typ jednotky úzce specializovat. Umět bezchybně upravit všechny typy ŘJ není v moci jednoho člověka. Proto je důležité mít k dispozici velký tým lidí, z nichž je každý zaměřen na určitý typ ŘJ a automobilku.

Quantum Tuning působí po celém světě. Disponuje několika týmy odborníků, kteří se v základu dělí na tři skupiny – pro vozidla evropská, americká, asijská. V rámci týmu evropských automobilek máme samostatné sekce: sekce se specializací na Mercedes a BMW, další skupina má na starosti VAG (Škoda, Audi, VW, Seat) a třetí tým se stará o vozila PSA (Peugeot, Citroen) společně s Renault, Opel a Dacia.

Každý software ŘJ vozu, který je upravován v rámci koncernu Quantum Tuning, prochází i přes londýnskou centrálu. Po správném nastavení emisních limitů pro danou zemi následuje výstupní kontrola právě od konkrétního člena daného týmu, dle typu vozidla, které je upravováno.

Každý měsíc projde závěrečnou kontrolou přes Londýn zhruba 4-6 tisíc softwarů vozidel. Teprve po kontrole dostáváme povolení pro zápis úpravy do vozidla.

Quantum Tuning se úpravami zabývá již od roku 1980, kdy se vozila začala osazovat řídícími jednotkami motoru a v současnosti se řadí ke špičce mezi renomovanými světovými úpravci.

V poslední době se obrovsky zvýšila poptávka po deaktivaci SCR / AdBlue kvůli množícím se závadám tohoto systému. Bohužel se také čím dál častěji setkáváme se špatnými úpravami při odstavení SCR / AdBlue, které mají fatální vliv na funkčnost a regenerace filtru pevných částic (DPF/FAP). Kvůli složitosti odprogramování tohoto systému z vozidla hodně firem využívá algoritmické programy pro identifikaci sektorů SCR, které je třeba odstavit. Ty jsou bohužel velmi nepřesné. Pokud vyhledání a odprogramování SCR / AdBlue systému neprobíhá ručně v závislosti na typu vozu / řídící jednotky motoru, má majitel vozu zaděláno na další problémy v brzké budoucnosti.

Nejen z tohoto důvodu Quantum Tuning nabízí 30ti denní garanci vrácení peněz v případě, že zákazník nebude s naší úpravou spokojen.

A na závěr si dovolujeme drobné odlehčení, ať poznáte i naše ostrovní kolegy.
Návštěva londýnské centrály je vždy příjemnou záležitostí. Majitel společnosti Dave Guildford nás vždy seznámí s horkými novinkami. Diskuse o nejnovějších technologiích vedeme se Stuartem Banfieldem – hlavním senior tunerem ve společnosti. Kevin Exley a jeho ukázkový smysl pro typicky anglický suchý humor nesmí chybět při žádné naší návštěvě, která je samozřejmě spojena i s pár pintami piva v britskému pubu.

Quantum chiptuning je profesionální úprava motorových map. Veškeré modifikace jsou prováděny vždy individuálně na dané vozidlo a firmware v řídící jednotce motoru. Naše práce nás baví. Chceme se nadále zdokonalovat a zůstat tak jedničkou v oboru nejenom na českém trhu.

Quantum Tuning London Zde si můžete prohlédnout, jak to vypadá na hlavní cetrále Quantum Tuning London.

Quantum-Tuning-London
Quantum-Tuning-London
quantum-tuning-london-visit
quantum-tuning-london-visit
quantum-tuning-london-visit
quantum-tuning-london-visit
quantum-tuning-london-visit
quantum-tuning-london-visit
quantum-tuning-london-visit
quantum-tuning-london-visit
quantum-tuning-london-visit
quantum-tuning-london-visit