Chiptuning – měření na válcové zkušebně

Měřením na válcích (neboli na válcové zkušebně) zjistíte, jaký výkon (kW) a kroutící moment (Nm) má Vaše vozidlo. Zároveň se dozvíte průběh výkonové křivky. Výstup z válcové zkušebny Vám také napoví, kdy je nejlepší řadit na vyšší rychlostní stupeň, a kdy už naopak nemá smysl otáčkoměr točit do ruda.

Quantum Tuning Česká republika nabízí ke všem úpravám (chiptuningu) možnost měření na profesionální válcové zkušebně. Spolupracujeme s těmi nejlepšími, a protože jsme v České republice, vybrali jsme si společnost Škoda auto. Zde máme k dispozici tu nejpřesnější válcovou zkušebnu v ČR do výkonu 750 HP značky MAHA. Tato zkušebna umí změřit jak vozidla s jednou poháněnou nápravou, tak i vozidla s náhonem 4×4.

Proč měření na brzdě není součástí ceny chiptuningu?

Početná skupina našich zákazníků se nás ptá, zda je měření na brzdě při chiptuningu v rámci ceny. Odpověď je NE. Níže se Vám pokusíme vysvětlit, proč nemůže být měření na válcové zkušebně součástí ceny a z jakého důvodu je za měření příplatek.

V případě, že se rozhodnete pro chiptuning od společnosti Quantum Tuning Česká republika, dostanete tu nejlepší možnou úpravu pro Vaše vozidlo. Cena úpravy je kalkulována dle typu motorové řídící jednotky a s tím související náročnosti na samotnou úpravu. Některé typy řídících jednotek umožňují vyčtení originálního a zápis upraveného (nachipovaného) software přes diagnostickou zásuvku (OBDII). Jiné typy řídících jednotek je nutné pro provedení úpravy (chiptuningu) z vozidla demontovat a úprava probíhá tzv. na bench.

Samotná úprava (chiptuning) však ještě konečnou cenu nedělá. 2x týdně probíhá aktualizace komunikačních protokolů pro úpravy řídících jednotek, a to jak pro starší, tak i úplně nová vozidla. Zařízení, která pro úpravy používáme, jsou homologovaná, a na rozdíl od levných plagiátů nemohou způsobit smrt motorové řídící jednotky (ECU). Rozdíl v pořizovací ceně za originální a homologované zařízení oproti neoriginálnímu plagiátu je závratný. Stejně tak okamžitý přístup k nejnovějším technologiím, komunikačním protokolům a školení na odborných seminářích nepatří mezi nejlevnější.

Někteří naši zákazníci mají bohužel zkušenost s neautorizovaným přístupem do řídící jednotky od některých firem. V nejčernějším scénáři při takové úpravě došlo na slogan „motor točí lehce, naskočit však nechce“. Usmrcení motorové řídící jednotky v takovém případě pro zákazníka znamená až 2 měsíce čekání na dodání nové jednotky a nepojízdné auto.

Shrňme si tedy, co všechno obsahuje naše průměrná cena za profesionální úpravu vozu (chiptuning) – cca 8.000,- Kč:
nejlepší dostupné technologie úprav, nejnovější komunikační protokoly pro komunikaci s řídícími jednotkami, úprava konkrétního typu firmware řídící jednotky vozidla (jednotlivé softwary v řídících jednotkách se liší), ruční (nikoliv automatické) vyhledání motorových map na základě ECU NR, spare, ECU NR update, komplexní diagnostika vozidla před a po úpravě, testovací jízda s vozidlem před úpravou, testovací jízda s vozidlem po úpravě se zákazníkem, zálohování originálních dat, 30 denní garance spokojenosti zákazníka, profesionální přístup k zákazníkovi, možnost konzultací v případě jakéhokoliv problému, certifikát o úpravě platný ve více než 53 zemích světa.

V případě, že má zákazník zájem o měření na válcové zkušebně, zaplatí k ceně chiptuningu příplatek ve výši 5.000,- Kč.
Za tuto cenu se Vám budou věnovat dva odborně vyškolení mechanici, kteří provedou komplexní diagnostiku Vašeho vozidla. Následně proběhne první měření vozu na válcích. Poté technici provedou samotnou úpravu (chiptuning). Následovat bude opětovné změření nachipovaného vozidla na válcích. Zákazník má možnost být celou dobu se svým vozidlem, vše pozorovat, na cokoliv se techniků ptát. Chiptuning s měřením na brzdě se pohybuje v rozmezí 4 – 5 hodin čistého času.

Je na rozhodnutí zákazníka, zda chce tuto naši službu s měřením před a po úpravě využít. Samozřejmě si také může dojet do jakékoliv jím vybrané válcové zkušebny a nechat si změřit výkon upraveného (nachipovaného) vozu nezávisle.

Quantum Tuning Česká republika je společnost, která upravuje více než 3.000 vozidel měsíčně. Každý typ motoru a každá úprava, kterou nabízíme, již byla na válcové zkušebně měřena. Pro zákazníka není tedy nezbytně nutné nechávat vozidlo brzdit na válcích.

Zamyšlení na závěr

Na závěr článku si dovolím malé zamyšlení ohledně firem, které nabízejí na první pohled profesionální chiptuning.

Jak praví přísloví „DUO CUM FACIUNT IDEM, NON EST IDEM: Když dva dělají totéž, není to totéž“. Na internetu můžeme najít firmy, které nabízejí optimalizace motorových map (chiptuning) za ceny kolem 4 – 5 tisíc Kč a součástí je i měření výkonu. Průměrná cena za kvalitní válcovou zkušebnu MAHA se pohybuje okolo 2.500.000,- Kč včetně příslušenství. Ano, čtete správně, dva a půl milionu korun.

Další přísloví říká: „NECHCI SLEVU ZADARMO“. Pokud bychom neplatili za přístup k nejnovějším komunikačním protokolům a technologiím, používali levné riskantní flashery (zařízení, které zapisuje data do řídících jednotek – ECU), u kterých je vysoké riziko poškození ECU, přeskočili bychom diagnostiku vozidla, měření prováděli na nekvalitní brzdě (kde měření toho samého vozidla pokaždé vykáže jiné hodnoty), úpravy by prováděl člověk bez kvalitních odborných školení, samotná úprava pro určitý typ motoru by byla obecná, stažená z internetu, pak ano, asi bychom se do ceny pět tisíc vešli.

Quantum Tuning Česká republika si zakládá na kvalitě a garanci dobře odvedené práce ve světě úprav řídících jednotek motoru – chiptuningu. Nejsme a nechceme být nejlevnejší na trhu. Chceme odvádět pouze tu nejlepší možnou práci, pod kterou se hrdě podepíšeme a naší odměnou budou nadšení a spokojení zákazníci.

Chiptuning VW caddy 20TDI valcová zkušebna
Chiptuning VW caddy 20TDI valcová zkušebna - graf

Chiptuning Škoda octavia valcová zkušebna
Chiptuning Škoda octavia valcová zkušebna - graf

Chiptuning Porsche Cayman valcová zkušebna
Chiptuning Porsche Cayman valcová zkušebna - graf

Chiptuning Ford Fiesta 10 ecoboost valcová zkušebna
Chiptuning Ford Fiesta 10 ecoboost valcová zkušebna - graf

Chiptuning BMW M3 valcová zkušebna
Chiptuning BMW M3 valcová zkušebna - graf

Chiptuning BMW M2 235 valcová zkušebna
Chiptuning BMW M2 235 valcová zkušebna - graf

Chiptuning BMW 4 435D valcová zkušebna
Chiptuning BMW 4 435D valcová zkušebna - graf

Chiptuning BMW 3 valcová zkušebna
Chiptuning BMW 3 valcová zkušebna - graf

Chiptuning Audi S3 valcová zkušebna
Chiptuning Audi S3 valcová zkušebna - graf