Chiptuning BMW i8 – chiptuning hybridních vozidel

Dokonalý design, skvělý prožitek z jízdy, supersport a spotřeba pod 8 litrů na 100 km i při agresivní jízdě! To je po všech stránkách dokonalý, luxusní sporťák od BMW – BMW i8.

K našim rukám se dostal výstavní kousek od BMW, hybridní model i8. Je vybaven hybridním synchronním motorem s výkonovou elekronikou, integrovaným nabíjecím modulem a režimem generátoru pro jeho rekuperaci kinetické energie. Z nuly na sto to zvládne za 4,4 vteřiny a maximální rychlost je stanovena na 250 km/h.

BMW i8 má hybridní pohon všech kol. Spalovací motor pohání zadní kola a elektromotor kola přední nápravy. Zážehový motor je vybaven 6-ti stupňovou samočinnou převodovkou a elektromotor má dvou-stupňovou samočinnou převodovku.

Technologie spalovacího motoru je BMW TwinPower Turbo, přímé vstřikování High Precision Injection a plně variabilní ventilový rozvod Valvetronic.

Tímto bychom rádi poděkovali našemu zákazníkovi, který nám vozidlo zapůjčil na tři dny, abychom ho mohli řádně otestovat. Spotřeba při našich zkušebních jízdách, při kterých jsme vozidlo rozhodně nešetřili, byla na úctyhodných 7,5 litrech na 100 kilometrů.

Musíme uznat, že vozidlo opravdu funguje jako mucholapka. Kde jsme zastavili, tam nás měli hrozně rádi. A když se otevřely dveře vertikálně nahoru, fotilo se o sto šest. Škoda, že jsme všichni z Quantum Teamu zadaní, protože najít si partnerku s tímhle autem by opravdu nebyl žádný problém 🙂

Zpět ale k naší práci. Nejprve jsme vyčetli data z řídící jednotky motoru. BMW se rozhodlo vozidlo osadit ŘJ typu Bosch MEV-D 17.2.3 s interní pamětí a mikroprocesorem TC1793. Jednotka se vyčítá na přímo (bench read) a kromě dat z procesoru se provádí záloha EPROM. Následně proběhla záloha ECU a byla provedena samotná optimalizace a úprava motorových map v řídící jednotce. Chiptuning tohoto vozidla byl pochopitelně měřen na profesionální válcové zkušebně MAHA u našeho partnera Škoda Auto Jarov.

Zážehový motor má výkon 170 kW a kroutící moment 320 Nm. Společeně s elektromotorem pak dosahuje výkonu 266 kw a 570 Nm. Po naší úpravě se výkon u zážehového motoru zvýšil na 195 kW a 432 Nm točivého (kroutícího) momentu. Celkově je tedy po naší úpravě výkon celé soustavy 291 kW (396 HP) a točivý moment je 682 Nm.

Quantum chiptuning je profesionální úprava motorových map. Veškeré modifikace jsou prováděny vždy individuálně na dané vozidlo a firmware v řídící jednotce motoru. Naše práce nás baví. Chceme se nadále zdokonalovat a zůstat tak jedničkou v oboru nejenom na českém trhu.

 
 
BMW i8
BMW i8
BMW i8
BMW i8
BMW i8
BMW i8
BMW i8
BMW i8