Chiptuning Hybrid – BMW i8 1500 16v Turbo Hybrid

Ano, konečně se dočkali i majitelé hybridů a tyto vozidla již máme v naší rozsáhlé nabídce a jsme schopni provést profesionální chiptuning i u vozidel s hybridním pohonem.

Dnes se podíváme na vozidlo BMW i8 které bylo uvedeno v roce 2009. Tento malý motor o obsahu 1.5 litru tříválec je osazen turbodmychadlem a je schopné vyvinout výkon 223 koní a 300 Nm kroutícího momentu. Současně s elektrickým motorem, který vyvine výkon 96 kW (129 HP) a 250 Nm na přední nápravu můžete tedy dosáhnout celkového výkonu 260 kW (349 hp) a 550 Nm.

Elektrický motor je napájen lithium baterií a je schopen sám o sobě ujet až 35 km. Toto sportovní vozidlo má maximálku nastavenou na 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 dosáhne za 4.6 vteřiny. Díky velmi nízké hmotnosti vozidla – pouhých 1500 kg je Bmw i8 schopno tyto úctyhodné výkony dosáhnout s velmi nízkou spotřebou 2.9 L na 100 km.

Tento koncept vozidla je dodáván ve čtyřech verzích:

  • BMW Vision Efficient Dynamics (2009)
  • BMW i8 Concept (2011)
  • BMW i8 Concept Spyder (2012)
  • BMW i8 coupe prototype (2013)

Benzinový motor s označením B38K15T0 Euro 6 je také využíván ve vozidlech Mini One, Mini Cooper, BMW 218i (F45), BMW 318i (F30) a BMW 118i (F20).

b38k15t0_engine_bmw-i8

Hlavní rysy vozidla BMW i8 Hybrid

Podvozek

Skutečnou zvláštností tohoto vozidla je podvozek, který zajišťuje nízkou spotřebu ve srovnání s ostatními malými auty.

Podvozek LifeDrive Concept je velmi jednoduchý a speciálně vyrobený pro tento koncepční hybridní vůz. Podvozek se skládá ze dvou samostatných a nezávislých horizontálních modulů. Hliníkové díly jsou integrované společně s lithiovými bateriemi, hnacím systémem a strukturou a funkcemi v případě kolize. To vše je spojeno s ultra rezistentními buňkami vyztužené uhlíkovými vlákny též nazývanými CFRP.

CFRP a lehká kontrukce

Použitím high-tech lehkých a vysoce odolných materiálů CFRP dochází k 50% snížení hmotnosti ve srovnání s ocelí a 30% snížení hmotnosti ve srovnání s hliníkem. Přesto poskytuje stejnou nebo vyšší úroveň bezpečnosti. Toto následně kompenzuje hmotnost elektrického motoru a baterie. Hmotnost BMW i8 je nižší než 1490 kilogramů.
CFRP a lehká kontrukce
 
 

Jednotka akumulátoru je umístěna v centrální poloze ve spodní části vozidla. To zaručuje nízké a centrální těžiště a zvyšuje tak bezpečnost. Zásadním aspektem při poskytování extrémní agility vozidla je vyvážené rozložení zatížení na nápravy. BMW i8 má téměř dokonalé rozložení hmotnosti na přední a zadní nápravu v poměru 50:50. Přeplňovaný spalovací motor a převodovka je umístěna vzadu tak, aby dodával svou sílu na zadní náhon v co nejkratším čase. Konfigurace je dokončena umístěním lithium-iontovou baterii do střední části vozidla mírně posunuté dopředu. Rám dveří je tvořen technologií CFRP a vnější vrstvou hliníku. Ve srovnání s tradičním rámem se dosáhne snížení hmotnosti o cca 50%.

Pokrok v automobilovém průmyslu v 21 století nabírá stále na vyších obrátkách a tak jsme rádi, že držíme krok s dobou a chiptuning hybridů jsme schopni provést na té nejvyšší možné úrovni. Quantum Tuning nabízí vysoce kvalitní chiptuning a profesionální služby v oblasti úpravy software v řídících jednotkách vozidel.