Odstranění DPF / FAP – Rozhodně NE!

Naše společnost se specializuje na řešení problémů s filtry pevných částic (DPF, FAP). Filtr pevných částic je součástí výfukového systému vozidel s naftovými motory. Nabízíme komplexní analýzu filtru pevných částic – kontrolu a výměnu za nový FAP/DPF!

Provádíme komplexní demontáž filtru pevných částic a následnou montáž nového filtru pevných částic, včetně zaučení a adaptace nového filtru v řídící jednotce automobilu. Odstraněním filtru pevných částic z vozidla se vystavujete vysokým pokutám až 100.000,- Kč a vozidlo je nezpůsobilé pro provoz na pozemních komunikacích – dle zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích č. 56/2001 Sb.

Nabízíme profesionální řešení s využitím nejmodernějších technologií.

Nevíte zdali máte DPF – FAP ve vozidle?

Nabízíme možnost profesionální kontroly filtru pevných částic – zjistíme, zdali je Vás vůz vybaven filtrem pevných částic a nebyl demontován – odstraněn. Dále jsme schopni zjistit, zdali je filtr pevných částic funkční a zdali nemáte upravenou řídící jednotku motoru (software) tak, aby nevypisovala závady spojené s filtrem pevných částic. Jsme schopni dát Vaše auto zpět do stavu, kdy bude technicky způsobilé pro provoz na pozemních komunikacích a šetrné k životnímu prostředí.

Vše o DPF

Co je filtr pevných částic (DPF, FAP)

Filtr pevných částic neboli DPF či FAP (DPF z anglického Diesel Particle Filter, FAP z francouzského Filtre Anti Particules) je společně s katalyzátorem umístěn ve výfukovém systému auta. V současnosti je osazen ve všech vozidlech s dieslovým motorem. Jeho funkcí je zachytávání sazí a prachových částic a snížení emisí. DPF je keramická vložka ve výfuku s drobnými kanálky, která uvnitř filtru zachycuje pevné částice (saze), vzniklé při spalování.

Jak funguje filtr pevných částic a regenerace

Nejvíce sazí a prachových částic vzniká při pomalejší jízdě ve městě. Ukládají se ve filtru pevných částic, postupně zanášejí úzké kanálky a zhoršují jeho průchodnost.

Při jízdě po dálnici (s dodržením konstantní vysoké rychlosti) provádí vozidlo v případě potřeby tzv. dynamickou regeneraci filtru pevných částic. Ve výfukovém systému dochází při vysoké teplotě ke spalování zachycených sazí.

Při vyšším zanesení filtru pevných částic vyhodnotí čidla tlaku nutnost regenerace. V tomto případě se spustí tzv. aktivní regenerace filtru, která spočívá ve vstřiku nafty do výfuku, zvýšení teploty nad 500 °C a spálení sazí.

Životnost filtru pevných částic

Každá součástka ve vozidle má svou životnost. Stejně tak filtr pevných částic. První generace DPF měly životnost okolo 80 tisíc ujetých km. Postupem času se technologie filtrů zdokonalila. U současných osobních automobilů, dodávek a užitkových vozidel se při správném zacházení s vozidlem životnost filtru pevných částic pohybuje v rozmezí 150 – 250 tisíc km. Na životnost filtru pevných částic má vliv styl jízdy. Když je vozidlo provozováno převážně ve městě (časté rozjezdy, popojíždění v kolonách, rychlost do 60 km/h), filtr pevných částic nemůže efektivně provádět regenerace. Provozování vozu převážně ve městě může životnost filtru pevných částic zkrátit až o polovinu. Naopak dlouhé trasy mimo město (zařazený vyšší rychlostní stupeň, střední otáčky) umožňují filtru pevných částic pravidelné regenerace a jeho životnost se tak prodlužuje.

Cenové náklady na pořízení nového filtru pevných částic

Filtr pevných částic patří ve vozidle k jednomu z nejdražších dílů. Náklady na pořízení nového filtru pevných částic se pohybují dle typu vozidla v rozmezí 30 – 130 tisíc korun. Levnější variantou je koupě nového filtru pevných částic z druhovýroby. Cena neoriginálních filtrů je 9 – 30 tisíc korun, opět záleží na typu vozu. Životnost filtrů pevných částic z druhovýroby je však pochopitelně kratší než originálních.

Máte zájem o tuto službu?
Zavolejte nám 776 555 250,
nebo pošlete nezávaznou poptávku.


Poptávka kontrola – řešení DPF / FAP


Filtr DPF


Kontrolka DPF


Zanesený DPF filtr